Sunday, March 8, 2020

T (Brown dwarf) Star

Találtam utóbb több dupla csillagos rendszert, ahol viszonylag közel kering egymáshoz két csillag, úgyhogy lassan ez sem lesz már szokatlan. El kéne menni majd később turista látványosságokat nézegetni - bár lehet, hogy xbox-on nem is mutatna annyira...

Az egyik ilyen dupla csillagos rendszerben megakadt a szemem egy nagyobb valamin, amiről kiderült, hgy tönbb, mint 2000Ls-ről (Light sec, fénymásodperc) látszódó gyűrű, ami brutál, mert egy gázóriásé sem szokott, csak pár 10 Ls-ről látszani.

Megnéztem és valami bitang széles gyűrűje van, a gyűrűn belül kering két bolygó, úgyhogy elég fura volt. Ráadásul a neve is elég egyedi a rendszernek: CT Ceti. Majdnem meg is égettem magam, mert akartam csinálni egy képet a lila gázóriás előtt, aztán, amikor kifelé fordultam, láttam, hogy már 100% felett van a hőterhelés, úgyhogy éppen le tudtam lépni... A meglepi az volt, hogy amikor vissza akartam menni és keresgéltem, hogy melyik rendszer is volt az, akkor olvasom ám, hogy ez egy törpecsillag... Ez eddig nem tűnt fel, csillagokat önálló betűvel szokták jelölni: A, B, C... ez meg megkapta a "CT Ceti AB 12" nevet.

Visszamentem é próbáltam a gyűrűt szkennelni, de nyilván nem tudtam, mert túl messze van a gazdájától (felszíni szkennerrel, Detailed Surface Scanner, DSS). Volt egy hangulata, különleges helynek tűnt. Aztán lehet, hogy csak a random generátor dobott valami szélsőértéket. A képen a bal felső objektum, ami a naptól is látszik a gyűrű...

No comments:

Post a Comment